۲۲ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۰۱

حجت الاسلام سعیدی عنوان کرد:

انتخابات آزاد، رمز آشوب برای انتخابات آینده/ مردم اجازه آشوب به فتنه گران نمی‌دهند

انتخابات آزاد، رمز آشوب برای انتخابات آینده/ مردم اجازه آشوب به فتنه گران نمی‌دهند

قم - خبرگزاری مهر: امام جمعه قم، کلید واژه انتخابات آزاد را رمز شوب برای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری دانست و تاکید کرد: ملت ایران با تجربه خود در سال ۸۸، اجازه آشوب به فتنه گران را نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه مردم قم افتخار داشتند امسال نیز به مناسبت روز قیام ۱۹ دی به محضر رهبر معظم انقلاب مشرف شوند اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار مطالب مهمی بیان فرمودند که ما ضمن تقدیر از دفترمقام معظم رهبری به خاطر فراهم آوردن این دیدار، تلاش خواهیم کرد همه بیانات ایشان را نصب العین قرار دهیم.

وی با بیان اینکه خاطره قیام ۱۹ دی مردم قم نباید فراموش شود و در این راستا هنرمندان باید آثاری را خلق کنند و این رویداد مهم را به نسل جوان بشناسانند گفت: قیام ۱۹ دی در واقع مقطع تاریخی مهم در حرکت‌های سیاسی مردم قم بود که اگر قیام مردم قم در طلیعه انقلاب ثبت نمی‌شد، دشمنان هویت اسلامی قیام را انکار می‌کردند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) عنوان کرد: حوزه علمیه و مرجعیت شیعه جلودار قیام ۱۹ دی بودند و مردم قم در این حرکت پایبندی خود را نسبت به اسلام نشان دادند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب قم مطلع قصیده بلند انقلاب اسلامی در سال ۴۱ و سرآغاز حرکت عظیم و پر افتخار پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۶ بود.

قمی‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی نقش خط شکنی داشتند

حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: ۱۹ دی جلوه‌ای از تحقق وعده صدق الهی است و قمی‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی نقش خط شکنی داشتند که یاد همه شهدای انقلاب و قیام ۱۹دی را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه پایبندی قمی‌ها به ولایت سابقه هزار و ۱۰۰ ساله دارد افزود: در سالهای صدر اسلام که مسلمانان در مناطق دور دست حضور داشتند و از انوار تابناک اهل بیت (ع) محروم بودند، قمی‌ها در آن زمان پایگاه نشر معارف اهل بیت (ع) و مرکز تربیت شاگردان اهل بیت (ع) را بنا نهادند و از آن زمان تا کنون قم در خط اصیل ولایت باقی مانده که این استقامت را مدیون اهل بیت(ع) و حضرت معصومه (س)، مراجع و حوزه علمیه است.

خطیب نماز جمعه قم بیان داشت: یکی از مهم‌ترین درس‌های قیام ۱۹ دی آن بود که در آن شرایط، قم و حوزه علیه حرف جدیدی زد، چون در آن عصر تبلیغ می‌کردند عصر حکومت‌های دینی پایان یافته و دین را افیون ملت‌ها معرفی می‌کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دو کار ایجابی و سلبی در آن زمان انجام داد افزود: در بعد سلبی و در مقیاس ملی، انقلاب ایران یکی از وابسته‌ترین رژیم‌های منطقه را از بین برد که پشتوانه آمریکا و اسرائیل و دارای سیستم اطلاعاتی قوی و مسلط بر جامعه بود.

انقلاب ایران شکافی در حاکمیت شرک آلود دنیا ایجاد کرد

وی ادامه داد: کار سلبی دیگر انقلاب در مقیاس جهانی آن بود که انقلاب ایران توانست در میان حاکمیت کفر جهانی شکاف ایجاد کند و این ایده که جهان تنها دارای دو قطب است را از میان بردارد.

حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: انقلاب ایران با ایجاد شکاف در حاکمیت شرک آلود دنیا، درب جدید به سوی ملت‌ها باز و اعلام کرد ما نه قطب و نه قمر قطب‌ها خواهیم بود، بلکه می‌خواهیم مستقل باشیم و عدم وابستگی به شرق و نه غرب شعار ملت ایران شد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران دو کار اساسی در بعد ایجابی کرد و در مقیاس ملی، ایجاد حکومتی بر مبنای دین و آن هم در عصر حاکمیت سکولار‌ها با دکترینی که امام در بحث ولایت فقیه ارائه کردند بنا نهاد و مردم سالاری را در قالب جمهوری اسلامی بنیان نهادند.

انقلاب ایران تاثیرگذار‌ترین عنصر در بیداری منطقه بود

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) اضافه کرد: دومین کار ایجابی انقلاب در مقیاس جهانی آن بود که انقلاب سبب ایجاد بیداری اسلامی در منطقه شد و امروز بدون شک با اعتراف دوست و دشمن انقلاب ایران تاثیرگذار‌ترین عنصر در بیداری منطقه بود.

وی افزود: دشمن می‌خواست دین را از صحنه خارج کند که ملت ایران با قیام خود هم نقش مترقی دین را به جهان معرفی و هم سنت حمایت الهی را به سمت خود جلب کردند که بر همین اساس اگر ادامه مسیر دهیم همه آمال‌ها و شعارهای اسلامی و جهانی ما تحقق خواهد یافت و مسیر تاریخ عوض می‌شود و زمیه ظهور حضرت حجت(عج) فراهم خواهد شد.

مردم باید هوشیار بوده و حرکت دشمن را رصد کنند

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات پیش روی ریاست جمهوری اظهار داشت: از بیانات رهبر معظم انقلاب استفاده می‌شود که انتخابات مطلوب ایشان دارای چند ویژگی است که اولا انتخابات باید دارای وجه قانونی و در فضای آرام برگزار شود و دارای سلامت باشد و همانند همیشه آزاد باشد و مردم حضور گسترده داشته باشند و بدون تاخیر در موعد مقرر برگزار شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که انتخابات حق مردم و تکلیف است و مردم باید هوشیار بوده و حرکت دشمن را رصد کنند و اسیر حاشیه‌ها نشوند، افزود: دشمنان مدت‌ها است به دنبال ایجاد آشوب و برهم زدن انتخابات آینده هستند و در طی این مدت نشست‌هایی با حضور مخالفان نظام برگزار کردند و کلید واژه انتخابات آزاد، رمز آشوب برای انتخابات پیش رو است.

مردم اجازه آشوب به فتنه گران را نخواهند داد

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) ادامه داد: از هم اکنون دشمنان برای هر کسی و جریانی تکلیف مشخص و کار‌ها را تقسیم بندی کردند و اما غافل از اینکه مردم ما هوشیار و آگاه هستند، اما هر کس که بخواهد به تعبیر رهبر معظم انقلاب جدول دشمن را پر کند با قاطعیت اعلام می‌کنیم با تجربه‌ای که ملت در طول انقلاب و بخصوص در فتنه۸۸ بدست آورده، این مردم اجازه آشوب به فتنه گران را نخواهند داد.

حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: انتخابات ایران آنقدر آزاد است که برخی از انسانهای سیاسی مسئله دار و ورشکسته با کمک جریانات سیاسی پشت سرآن‌ها تلاش می‌کنند به بهانه‌ای وارد عرصه انتخابات شده و کاندیدا معرفی کنند.

خطیب نماز جمعه قم ابراز داشت: باید عنوان کرد که اگر انتخابات در ایران آزاد نیست چرا آن‌ها به طمع افتادند و روزنامه‌های زنجیره‌ای آن‌ها با کمک سلطنت طلبان و ضد انقلاب تلاش می‌کنند در این انتخابات تاثیرگذار باشند.

وی افزود: شگرد دشمنان انتخابات آزاد است و می‌خواهند القا کنند که انتخابات در ایران آزاد نیست تا مردم دچار تردید شوند و حضور کم رنگی داشته و در عوض خودشان شرکت و کاندیدای مورد نظر خود را پیروز کنند و کشور را به دشمن تحویل دهد.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه (س) عنوان کرد: مردم دست دشمن را خوانده‌اند و قلم به دستان مزدور با ضد انقلاب هم صدا شدند که این دلایل باید برای عده‌ای که دچار غفلت شدند عبرت آمیز باشد و نباید با تکرار رمز آشوب در مسیر دشمنان قدم برداشت.

عده‌ای از سر دلسوزی بدنبال تطهیر چهره سران فتنه هستند

امام جمعه قم همچنین ابراز داشت: عده‌ای نباید از سر دلسوزی در صدد تطهیر چهره کسانی برآیند که در سال ۸۸ جز سران فتنه بودند و آن‌ها باید بدانند که نمی‌توان از این افراد که به فرموده رهبری ظلم بزرگی را در حق خود و جامعه اسلامی روا داشتند دفاع کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به سالروز شهادت شهدای هسته‌ای، شهید احمدی روشن و قشقایی گفت: دشمنان می‌خواستند با تررو دانشمندان، سرعت پیشرفت علمی در ایران را بکاهد که در این مسیر هم ناکام ماندند.

امام جمعه قم گفت: جایگاه علمی ایران در جهان در رتبه ۱۶ و در منطقه در رتبه اول است و متوسط رشد علمی کشور در مقایسه با دنیا ۱۱ برابر است.

حجت الاسلام سعیدی همچنین به آزادی ۴۸ زائر ایرانی از بند تروریست‌ها در سوریه اشاره کرد و گفت: این موفقیت نشان می‌دهد هر زمان بر مبنای اصولی خود مومنانه استقامت کنیم استمداد خداوند نیز به کمک ما می‌آید.
 

کد خبر 1788749

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha